برف تابستانی در استان اردبیل

خبرگزاری فارس: بارش برف در ارتفاعات لاهور خیاو (مشگین شهر) در چلّه تابستان (استان اردبیل)
 
برف تابستانی در استان اردبیل

خرید و فروش برگه سهام عدالت بی‌ اعتبار است

خبرگزاری صدا و سیما: سازمان خصوصی سازی اعلام کرد؛ خرید و فروش برگه‌های سهام عدالت فاقد اعتبار است و تنها ثبت‌نام شدگان قطعی، به عنوان مشمولان نهایی این سهام محسوب می‌شوند.
 
در بانک اطلاعاتی مشمولان سهام عدالت، تنها ثبت‌نام شدگان قطعی، به عنوان مشمولان نهایی این سهام محسوب می‌شوند و هرگونه جابجایی مالکیت و هر نوع معامله سهام یا خرید و فروش برگه‌های در دست مشمولان غیرقانونی و بلااثر است.
 
سازمان خصوصی سازی افزود: طرح توزیع سهام عدالت از سال ۸۵ تاکنون در کشور در حال اجرا است و بر اساس قانون یک میلیون تومان از سهام مجموع سهام ۶۰ شرکت حاضر در پرتفوی سهام عدالت به این شرط به مشمولان داده شده تا در مدت ۱۰ سال از محل سود سالیانه این سهام، اقساط آن تسویه شود.
 
در پایان مدت ۱۰ ساله پرداخت و تسویه اقساط، از امسال سود عملکرد مالی شرکتهای سرمایه‌پذیر در سال ۹۵ به صورت نقدی به مشمولان پرداخت خواهد شد.
 
برگه‌های در اختیار مشمولان صرفا به معنای تائیدیه ثبت‌نام و عضویت آن‌ها در طرح سهام عدالت است و ارزش معاملاتی ندارند و در زمان آزادسازی، معامله و خرید و فروش نیز نیازی به ارائه این برگ‌ها از سوی مشمولان نخواهد بود.
 

آزادسازی و معاملاتی شدن سهام عدالت نیز نیاز به مجوز از مراجع ذیصلاح قانونی دارد و با ارسال لایحه سهام عدالت از سوی دولت به مجلس و پس از آن تصویب نمایندگان مجلس و ابلاغ به دولت قابل اجرا است.

واکنش رویا تیموریان به تحریم فیلم «زادبوم»

خبرگزاری ایلنا: رویا تیموریان اعلام کرد در اعتراض به عملکرد حوزه هنری به سینما آزادی نمی‌رود.
 
واکنش رویا تیموریان به تحریم فیلم «زادبوم»

 رویا تیموریان قرار بود سه‌شنبه شب 24 مرداد در کنار مردم و عوامل فیلم "گذر موقت" به کارگردانی افشین هاشمی به تماشای این فیلم بنشیند اما در اعتراض به تحریم فیلم "زادبوم" توسط حوزه هنری به سینما آزادی نرفت.

رویا تیموریان در پیام کوتاهی درباره این تصمیمش نوشت:

دوست عزیزم افشین هاشمى مرا به تماشاى فیلم "گذر موقت" دعوت کرده است. با کمال افتخار این فیلم را خواهم دید، اما نه در سینمایى که متعلق به بیت‌المال است و اختیار آن در دستان حوزه هنرى، که کارش شده تحریم فیلم‌هاى سینماى ایران، از جمله فیلم خودم، "زادبوم " که جز احترام و ستودن وطن و ایران و ایرانى و حفظ حرمت خانواده، پیامى ندارد.

از افشین هاشمى پوزش مى‌طلبم و حتماً به تماشاى فیلمش در سینمایى آزاد از مواضع و تحریم هاى ضدفرهنگى خواهم نشست.

قدرت‌نمایی اچ تی سی با پشتیبانی از بلوتوث 5

وب سایت کلیک - میثم معتمدی: شرکت تایلندی HTC در بیانیه‌ای اعلام کرد که گوشی هوشمند HTC U11 از تکنولوژی بلوتوث ۵ پشتیبانی می‌‌کند و فقط به یک به روز‌رسانی نرم‌افزاری نیاز دارد تا این نسخه از بلوتوث در گوشی فعال شود.
 
 قدرت‌نمایی اچ تی سی با پشتیبانی از بلوتوث ۵

در بین پرچمداران سال های اخیر کمپانی اچ تی سی، HTC U11 را می‌توان بهترین مدل از دستگاه های این شرکت تایوانی محسوب کرد که یکی از برترین گوشی های پرچمدار داخل بازار نیز به شمار می رود.

این دستگاه دارای مشخصات فنی ایده آل، کیفیت ساخت بسیار خوب، دوربین قدرتمند و در نهایت رابط کاربری بهینه و کاربر پسند است و میزان فروش HTC U11، نشان دهنده استقبال خوب کاربران و طرفداران از پرچمدار جدید اچ تی سی است. اسناد لو رفته از FCC حاکی از این دارد که در آینده نزدیک، یک بروزرسانی نرم افزاری برای پرچمدار اچ تی سی منتشر خواهد شد و بلوتوث ۵ بر روی این دستگاه فعال خواهد شد.
 
امروزه فناوری بلوتوث به دو دسته ی کلاسیک و کم مصرف تقسیم بندی می‌شود که دسته اول در دستگاه هایی مانند کیبورد ها و ماوس های بیسیم، هدست ها و غیره استفاده می‌شود در حالی که از بلوتوث کم مصرف برای گجت هایی مانند گوشی های هوشمند و گجت های پوشیدنی استفاده می‌شود.

سال ۲۰۱۶ بود که Bluetooth از نسخه ۵ بلوتوث رونمایی و اعلام کرد که در این نسخه سرعت انتقال دیتا افزایش پیدا کرده و همچنین میزان بُرد بلوتوث نیز بالا رفته است با این حال مصرف انرژی نسخه جدید نسبت به نسل قبل حدودا ۲٫۵ برابر کمتر شده است.

تراشه های سازگار با نسخه جدید بلوتوث از اوایل سال ۲۰۱۷ وارد بازار شده اند اما هنوز دستگاه های محدودی هستند که از نسخه جدید بلوتوث پشتیبانی می‌کنند و بلوتوث ۵ به آهستگی در حال راهیابی به گجت های پوشیدنی مانند ساعت های هوشمند هستند. گوشی هایی مانند گلکسی اس ۸ از بلوتوث ۵ پشتیبانی می‌کنند اما عملکرد این نسخه جایی مشخص می‌شود که با دستگاهی که با همین نسخه سازگاری دارد، اتصال صورت بگیرد، در غیر این صورت سرعت نسخه جدید حس نخواهد شد.

HTC U11 از نظر سخت افزاری برای پشتیبانی از بلوتوث ۵ نیاز به تغییر سخت افزاری ندارد و سازنده تایوانی می‌تواند تنها با یک بروزرسانی نرم افزاری، استفاده از بلوتوث ۵ را بر روی HTC U11 در اختیار کاربران این پرچمدار قرار دهد. از آنجا که دستگاه های بیشتری در آینده از بلوتوث ۵ پشتیبانی خواهند کرد، اضافه شدن این قابلیت به HTC U11 می‌تواند آپشن خوبی برای کاربران این دستگاه باشد و رضایت از دستگاه را بیش از پیش افزایش دهد. باید صبر کرد و دید اچ تی سی چه زمانی بروزرسانی را برای فعال شدن این قابلیت منتشر خواهد کرد.

شرکت اچ تی سی در این مورد گفته است:  ما همه از امکانات گوشی HTC U11 خبر داریم و گوشی شما در حال حاضر از فناوری بلوتوث ۵ پشتیبانی می‌کند. از همان روز اول سخت افزار این پرچمدار جدید برای بلوتوث ۵ آماده بوده است و بعد از نصب نسخه بعدی سیستم عامل اندروید صاحبان U11 در تمام جهان قادر خواهند بود از مزایای نسخه جدید بلوتوث لذت ببرند

اندروید نوقا از هیچ یک از ویژگی‌های بلوتوث ۵ پشتیبانی نمی‌کند و در نسخه بعدی اندروید قرار است این ویژگی‌ها به طور پیش فرض وجود داشته باشد. در حال حاضر HTC U11 و Samsung Galaxy S8 تنها گوشی‌های اندرویدی هستند که گواهی بلوتوث ۵ را دریافت کرده اند. جدیدترین نسخه اندروید یعنی Android O دارای قابلیت های نرم افزاری است که می تواند بلوتوث ۵ را در دستگاه اندرویدی فعال کند بنابراین در مرحله اول باید منتظر انتشار رسمی اندروید O از سوی شرکت گوگل باشیم.

طبق اخبار و گزارشات منتشر شده در این مورد، Android O در ماه آگوست منتشر خواهد شد. پس از انتشار رسمی اندروید O تمامی دستگاه های اندرویدی که قابلیت ارتقا به این نسخه از اندروید را داشته باشند پیغام مربوط به دانلود فایل آپدیت را دریافت خواهند کرد.

پس از دانلود و نصب فایل اندروید O، کاربران HTC U11 با دریافت پج فایل بلوتوث ۵ می توانند این نسخه از بلوتوث را بر روی گوشی اندرویدی خود فعال کنند.

مجری جشن بزرگ منتقدان سینما مشخص شد

خبرگزاری ایلنا: «فرزاد حسنی» اجرای مراسم جشن منتقدان را برعهده خواهد داشت و «حجت اشرف‌زاده» قطعاتی را در این مراسم اجرا خواهد کرد.
 
مجری و خواننده جشن بزرگ منتقدان سینما مشخص شد

در جشن منتقدان خانه سینما، اهدای جوایز برگزیدگان بخش‌های مختلف و نیز بر‍پایی بزرگداشت جمشید هاشم‌پور، گوهر خیراندیش، فرید مصطفوی، جمال امید و نکوداشت زنده‌یاد علی معلم از بخش‌های اصلی مراسم هستند.

یازدهمین جشن بزرگ منتقدان سینمای ایران از ساعت ۱۹ فردا پنجشنبه ۲۶ مرداد به دبیری جعفر گودرزی در سالن شهید بهنام محمدی مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار خواهد شد.